Waar word ik blij van?

Een soort van count my blessings? Ik weet het niet. Maar ik vind het ook belangrijk om eens goed na te denken waar ik echt blij van word. Waar mijn hart sneller van gaat kloppen en waar ik het warm van krijg. Dat vond ik moeilijk, maar misschien ben ik ook wel gewoon heel saai?

Ik heb een tijdje een lichte depressie gehad (zo noemt mijn psycholoog het. Ik noem het gewoon mijn ‘ik ben gewoon niet zo blij’-periode). Dankzij een goeie psycholoog en dingen face-to-face afhandelen ben ik uit dat donkere vieze humeurige gat gekropen. Inzien waar ik blij van word, wat mijn gelukkig maakt, maakt het voor mij simpeler om keuzes te maken.

tumblr_nl81nvbiJZ1tfskkmo1_400Here we go!

Een leuke film zien / Filmen die mij laten nadenken
Ik kan echt genieten van een goeie film. Ook al moet ik echt leren om die stomme telefoon te laten liggen zodat ik niet de leuke en belangrijke dingen uit de film mis.

Maar ook films die je laten nadenken. Bij mij was dat bijvoorbeeld de film Lucy met Scarlett Johansen (Schijt hekel aan dat mens. Maar hierin was ze een uitzondering). Waarbij zij alle 100% van haar hersenen kon gebruiken. Enorm sci-fi en natuurlijk helemaal niet waar. Maar het zet mij wel aan het denken: wat als ik bij alle delen van mijn hersenen kon. What could happen? Right?

Een goed boek
Call me boring, maar ik hou van een goed boek. Ook al heb ik sinds vorig jaar zomer amper nog een boek aangeraakt omdat ik teveel achter de computer zit, of liever een spelletje op mijn telefoon speel voor het slapen gaan dan een boek in mijn handen neem. Hier moet ik echt wat aan doen…
Favoriete boeken: The hunger Games (alle 3), de Wicca series van Cate Tiernan, Cat Daddy van Jackson Galaxy, The Ocean at the end of the Lane van Neil Gaiman en Kind van Tibet van Soname Yangchen.

Knuffelen
Ja, ik ben dol op knuffels! Helaas zijn mijn katten en de hond het daar helemaal niet mee eens. Mijn vriend is ook niet zo’n grote knuffelaar. Maar hij heeft niet echt een keus! De knuffels komen bij het hele pakket, so deal with it!

Foto door BK.

Foto door BK.

Kaartjes
Of dit nou op mijn verjaardag is, vanuit het niets of voor postcrossing of snailmail, kaartjes maken mij blij. Het liefst ansichtkaarten vanuit een vreemd land!

Een lief berichtje
Een reactie, een mailtje, een smsje of wat voor berichtje dan ook waarbij mensen laten weten dat ze jou en wat je doet nog steeds waarderen. Ook al ken ik ze misschien niet, of heb ik al heel lang niet iets van mij laten horen.

Als iets lukt!
Ik kan zo blij worden als eindelijk iets lukt. Een taart, een gerecht, het maken van een hoes voor de hondenkussen, het maakt niet uit. Dat gevoel dat je krijgt wanneer iets lukt. Dat je eigenlijk super trots op je zelf bent en het van de daken wil af schreeuwen! Hell yea, bitches, I did it! Dat gevoel.

Vakantie/dagjes weg
In Nederland of het buitenland, zolang het er maar mooi is! Waar niemand mij kent, waar ik niemand ken en wij lekker verdwaalt kunnen raken en doen en laten wat we willen. Heerlijk. Helaas moet ik wel altijd de poezen en de hond missen, dus dat is een minder leuke kant…

Lekker eten
Happiness gaat blijkbaar gedeeltelijk door de maag. Ik kan echt genieten van heerlijk eten! Sushi, echt Aziatisch eten (dus niet die babi pangang onzin wat ze hier verkopen) — delicious! Daar mag je mij echt wakker voor maken.

Wakker worden naast iemand waar je van houd
Wat wil je nog meer? Hier is geen uitleg voor nodig, toch?

Muziek
Een goed nummer wat een leuk deuntje heeft of waarbij je heerlijk kan mee bleren. Het maakt mij niet uit wat voor taal (geen Nederlands, thanks) zolang de heupjes er maar op kunnen bewegen. Maar ook mooie nummers die persee een hoog dansgehalte hebben, kunnen ontzettend mooi zijn.
Laat je verassen: verassing, verassing, verassing, verassing, verassing, verassing, verassing, verassing.

Mooie dingen
En dan eigenlijk de mooie dingetjes die niemand nog is opgevallen. Als je bijvoorbeeld (al is het ver weg en lijken het sterren) de planeten kan zijn. Niemand die het eigenlijk weet of opgevallen is, maar het is super speciaal en het laat mij zo klein voelen. Ik ben uiteindelijk maar een persoon die op een planeet leeft die in het universum rond draait samen met nog meer planeten. Best wel gaaf, toch?

Foto door Live Life Happy.

Foto door Live Life Happy.

Vreemde hondjes en poezen
Poezen die je tegenkomt op straat en dan lekker tegen je aanwrijven als je ze eindelijk mag aaien. Heerlijk! Of hondjes die even snuffelen en ook geaait willen worden. Dat maakt vaak mijn dag weer compleet.

Complimenten
Cliché, I know. Ik weet zeker dat complimenten iedereen wel blij maakt. Het hoeft niet iets speciaals te zijn. Maar een simpele “Hey, je haar zit goed of hey, wat heb je dat goed gedaan” is vaak al meer dan genoeg om mij goed te laten voelen.

Featured image door BK.

Wat maakt jou blij?

Een Reactie op “Waar word ik blij van?

  1. Ik word gewoon blij van de dingen waarover je schrijft. Er laat mij altijd iemand voor bij de bus, ook al is de bus propvol. Daar word ik altijd ook zo vrolijk van, zo’n klein en lief gebaar. Het zijn meestal de kleinste dingen die je dag maken!

    Like

Geef een reactie

