Review | Into The Woods

Deze week was het dan ein-de-lijk zo ver! Into The Woods kijken! Ik keek er al vanaf vorig jaar December naar uit, dus ik kon niet wachten. Maar halverwege de film was mijn telefoon toch interessanter, hoefde hij niet meer op pauze als ik moest plassen en was het veel gapen. Maar waarom was deze film voor mij zo’n teleurstelling?

(Spoiler alert)

Into-The-Woods_3142052c

Ik heb een love/hate relatie met musicals. De enige musicals die ik leuk vind zijn alleen Disney films. En ook al is Into the Woods een Disney film, op een gegeven moment ben je echt wel klaar het zoveelste liedje omdat eigenlijk de hele (ja echt de hele) film gezongen word op dezelfde tonen en deuntjes.

Het verhaal gaat over een een bakker en zijn vrouw (en over Cinderella, roodkapje, Jack en de bonenstaak en Rapunzel) . Omdat de vader van de bakker de heks ooit, lang geleden heeft bestolen (groente en magic beans) neemt zij haar wraak en heeft zij een vloek over zijn gezin heen gesproken. Om de vloek te verbreken moeten zij de heks in een paar dagen tijd voorwerpen leveren die afkomstig zijn van Cinderella, Roodkapje, Jack en Rapunzel. Dit alles gaat samen met veel gezang en gerijm.

De Acteurs

Ik ben dol op Anna Kendrick! Sinds ze ik haar gezin heb in Pitch Perfect heb ik misschien wel een soort van girl-crush op haar. Ze is hilarisch en ik hou van haar humor. Daar bij heeft ze ook een hele goede stem.

Johnny Depp, tja, de hele wereld is dol op hem, maar ik niet meer. Zijn zang stem maakt het daar in tegen wel weer goed (gelukkig heeft hij maar een paar minuten screen tijd). Daarnaast zingt ook nog Chris Pine in de film, maar ook Emily Blunt, Meryl Street en James Corden.

INTO THE WOODS

Nog Langer?

De film begint echt leuk! Leuke liedjes een goed verhaal. Dan denk je dat de film bijna klaar is en er komt een happy end — denk je. Maar nee, er gebeurt iets waardoor de film nog steeds door gaat de acteurs vrolijk verder zingen. Zo onderhand ben je eigenlijk wel klaar met alle liedjes die allemaal dezelfde deuntjes en tonen hebben. De hele film word compleet uitgemolken en heb je het idee dat ze de film probeerde af te raffelen, wat zonde is want de cast is geweldig.

Als je van musicals houd, raad ik je aan deze film niet te zien. Want na het kijken van deze film ben je genezen en wil je geen enkele musical meer zien.

Iets Positiefs?

Ja hoor, de film heeft ook wel goeie puntjes. Denk aan Anna Kendrick’s stem en het acteer werk van alle acteurs die keihard hun best doen om nog iets te kunnen maken van deze film. Verrassende zang stemmen van bijvoorbeeld Chris Pine en Meryl Street ziet er als heks gewoon geweldig uit. Het verhaal is goed aan het begin, maar daarna gaat het alleen maar berg afwaarts en na de eerste happy end kun je beter de film stoppen voordat je teleurgesteld raakt.

Ook de liedjes aan het begin van de film zijn leuk. “I Wish” blijft dan ook lekker in je hoofd hangen want dat is een van de weinige redelijke catchy nummers in de hele film.

Featured image van broadwayworld.com.

5 Reacties op “Review | Into The Woods

  1. Ik vind dat je hierin helemaal gelijk hebt! Ik keek er ook zo lang naar uit, want ik dacht dat het helemaal geweldig zou worden, maar dat viel vies tegen! Het is echt zonde, want het had zo leuk kunnen zijn! 💕

    Like

Geef een reactie

