Ik hou van mensen die…

Je kent het wel, mensen die helemaal je dag maken ook al doen ze maar een klein dingetje. Daarvoor is deze post, om deze mensen te bedanken. Ik ken je niet, maar je bent leuk!

Foto doro Gloria García.

Foto door Gloria García.

Ik hou van mensen die

  • De deur ook voor mij openhouden. Ook al ben ik nog niet bij de deur.
  • Mij voor laten bij de kassa omdat ik alleen maar een flesje drinken hoef af te rekenen.
  • Aardig zijn en complimentjes geven ook al is het over iets kleins.
  • Net zo enthousiast van mijn dromen/idealen/passies worden als ikzelf.
  • lief zijn naar elkaar.
  • Die op tijd komen!
  • Je in de bibliotheek/boekenwinkel een tip geven over een goed boek.
  • Je snel vastgrijpen als je wilt oversteken maar niet ziet dat er een auto aankwam — en zij dus wel!
  • De prijs voor je aanwijzen in de supermarkt als je de prijs van de komkommer niet kan vinden.
  • Vrolijk meezingen op de fiets.
  • Tijdens concerten/films er rekening mee houden dat je klein bent en aan de kant gaan of je voor ze laat staan zodat je iets kan zien.
Foto door Neo.

Foto door Neo.

  • Je laten winnen tijdens een spel omdat ze weten dat je slecht tegen je verlies kan (of gaat valsspelen om te winnen).
  • Eerlijk zijn en dat goed weten te brengen.
  • Out of the box denken.
  • Je waarschuwen voor bijvoorbeeld flitsers/files/als er een weg open ligt.
  • Naar je glimlachen.
  • Een aanstekelijk lachje hebben, zodat je automatisch mee lacht.
  • Verder kijken dan hun neus lang is.
  • Je niet oordelen ook al loop je er bij als een slons.
  • Niet in hokjes en labels denken.
  • Gratis knuffels geven!
  • De wereld proberen te veranderen.
  • Enthousiast over saaie dingen kan vertellen.
  • Positief in het leven staan en overal positief over kunnen zijn!

Featured image by Kenny Louie.

Van wat voor mensen hou jij?

 

Geef een reactie

