Vergeven

Ik ben niemand iemand die heel lang boos blijft op iemand of over een situatie. Mijn hart luchten en ik kan weer verder met mijn leven. Maar soms gebeuren er dingen waar mijn mond letterlijk bij open valt, hoe je behandeld word door iemand die toch best wel dicht bij je staat. Ondanks dat het niet de eerste keer is, heb ik besloten die gene uit mijn leven te verwijderen. Ik heb geen behoefte aan negativiteit, gebekvecht of geruzie. Laat staan dat ik behandeld wil worden als een kind, of vernederd wil worden.

11067483_985331388174017_1983902061590311168_n

Vergeven of niet?

Uiteindelijk heeft het geen zin om boos te blijven. Het is zonde van mijn energie en van mijn tijd om er zo boos over te blijven. Ik word er moe van en ik wil niet dat het mijn leven beheerst.

Soms is vergeven de beste optie. Dat betekend niet dat ik die persoon weer in mijn leven laat. Nee, ik zal geen contact meer met haar opnemen en ook kan zij mij niet meer benaderen via de telefoon of social media. Zodat ik mijzelf kan beschermen voor haar manipulerende gedrag.

Maar ik ben niet meer kwaad op haar. Heb ik haar vergeven? Ja, misschien wel. Misschien niet voor een volle 100%. Ze heeft dingen gezegd, dingen gedaan dat tijd nodig heeft om te vergeven. Ik heb haar eerder vergeven en uiteindelijk komen wij weer op hetzelfde punt waarbij ik haar nooit meer wil spreken. Nu is het definitief en zal zij voor mij niets meer dan een vreemde zijn.

Een drastische stap, maar het voelt als een enorme opluchting. Ik had het veel eerder moeten doen. Dat ik haar vergeef betekend niet dat ik vergeet wat ze ooit gezegd en gedaan heeft. Ik hoef niet meer boos te zijn en mij er druk om te maken. Zal zij ooit haar excuses aanbieden? Nee. Maar dat is oké.

tumblr_nltnhlerI31rcnlqto1_1280Featured image door pixabay.com.

Geef een reactie

